مهندسی برق و الکترونیک


مهندسی برق و الکترونیک

مطالب اين وبلاگ عمدتا برگرفته از سايت ها و وبلاگ هاي ديگر و موضوعاتي است كه به نحوي با آن ها برخورد كرده ام. اميدوارم كه براي شما هم مفيد باشد


ساخت کارآمدترین سلولهای خورشیدی با نخود فرنگی

اما راه حلی جدید از منبعی غیر قابل انتظار می تواند این مشکل ناکارایی سیستمهای خورشیدی را حل کند، منبعی که بخشی از منابع غذای انسان را تشکیل می دهد.
دانشمندان با جداسازی بخشی کوچک از کریستالهای PSI از ساختار پیچیده گیاه نخود اعلام کردند این کریستالها توانایی نورزایی را داشته و می توان از آنها به عنوان شارژر های کوچک باطری استفاده کرد و یا هسته کارآمدترین سلولهای خورشیدی را با استفاده از آن طراحی کرد.
به منظور تولید انرژی سودمند گیاهان از نانو موتورخانه بسیار پیچیده ای برخوردارند که با استفاده از نور خورشید به عنوان منبع اصلی انرژی فعالیت کرده و بازده کوانتمی مناسبی برابر 100 درصد دارد. این ساختار "سیستم نوری I" یا PSI نام دارد و دانشمندان با جداسازی این بخش از برگهای گیاه نخود و کریستالی کردن آن موفق به ساخت یکی از اصلی ترین بخشهای سلولهای خورشیدی پربازده شدند.
به گفته دانشمندان این تحقیقات با هدف نزدیک شدن به فرایند تولید انرژی است که گیاهان با استفاده از آن نور خورشید را به قند تبدیل می کنند. آلبرت اینشتین در سال 1905 با استفاده از فیزیک کوانتومی و فوتونی اصول بنیادین عملکرد انرژی نور را شرح داد. زمانی که نور در برگهای گیاه جذب می شود به الکترونی که برای محافظت از واکنشهای بیوشیمیایی مانند تولید قند در گیاه مورد استفاده قرار می گیرد، انرژی می رساند.
به گفته دانشمندان در صورتی که بتوان به نحوه تولید قند مورد نیاز در گیاهان پی برد، کشف بزرگی رخ خواهد داد که استفاده از آن نیازمند حل ساختار نانو موتورخانه های گیاهی و درک عملکرد آنها است.
بر اساس گزارش ساینس دیلی، از آنجا که مرکز واکنشی PSI ساختاری رنگدانه ای- پروتئینی به شمار می رود که وظیفه تبدیل فتوسنتزی انرژی نور به دیگر انواع انرژی را دارد می توان هزاران نمونه از این مراکز واکنشی را با دقتی بالا در ساختارهای کریستالی گرد هم آورد تا بتوان از آنها برای تبدیل انرژی نور به الکتریسیته برای استفاده در ابزارهای مختلف استفاده کرد.
خبرگزاری مهر


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: فرهاد پاکزاد منشاد | تاريخ: یک شنبه 21 خرداد 1391برچسب:, | موضوع: <-PostCategory-> |

mouse code

كد ماوس